Atonin pyramidi, oikeinpäin vai väärinpäin?

Meillä on siivoojina töissä lakimiehiä, lääkäreitä, korkeasti koulutettuja ihmisiä. Kerran kysyin eräältä korkeasti koulutetulta siivoojalta, että arvostan hurjasti työtäsi täällä, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn, että miksi et työskentele koulutustasi vastaavalla alalla. Hän vastasi, että ei ole koskaan vielä työskennellyt yrityksessä, jossa jokainen työntekijä voi koska vain kävellä omistajan tai toimitusjohtajan luokse. Työpaikassa, jossa kaikk työntekijät ovat yhtä tärkeitä. Ja sen vuoksi hän viihtyy meillä niin hyvin.

Taidamme olla vähän erilainen yritys, sillä meillä toimitusjohtaja tuntee jokaisen siivoojan henkilökohtaisesti. Atonin ideologia onkin vähän toisella lailla rakentunut kuin monissa muissa yrityksissä. Olemme siivousalanyritys, joten meillä siivooja on pyramidin huipulla. Siivoojat ovat yrityksen tärkein osa, ilman heitä ei olisi koko yritystä.

Seuraavana tulee työnjohto. Arvostan hurjasti työnjohtajien työtä, he tasapainottelevat asiakkaan ja siivooja välissä, pitävät huolen, että kaikki tehdään kuten on sovittu. Että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä ja että keskusteluyhteys on jatkuvasti aktiivinen. Erittäin tärkeä ja haastava asema.

Työnjohdon alla on myynti ja asiakashallinta. Myynti pitää huolen siitä, että me löydämme ne asiakkaat, joille voimme tarjota parasta siivouspalvelua. Tavoitteena ei ole saada kaikkia asiakkaita, vaan ne oikeat asiakkaat. Ne, joiden kanssa voimme luoda pitkän, luotettavan ja laadukkaan yhteistyön. Ja alimmaisena on toimitusjohtaja, joka varmistaa, että kaikki toiminta on Atonin arvojen mukaista.

Atonissa on poikkeuksellisen pitkiä suhteita sekä asiakkaiden että työntekijöiden kanssa. Tämä kertoo varmasti jotain pyramidimme toteutumisesta.

Kun uusi siivouskohde aloitetaan, paikalla ovat siivoojat, tuuraajat, työnjohto ja myynnin yhteyshenkilö. Sekä tietysti asiakkaan yhteyshenkilö. Tämän tapaamisen tärkeimmät henkilöt ovat siivooja ja asiakas. Me muut olemme siellä vain mahdollistamassa sen kaiken, eli laadukkaan siivoustyön ja tyytyväisen asiakkaan.

Asiakas saa puhtaat ja viihtyisät tilat. Tilat, joiden elinkaari tulee pidentymään huolellisen siivouksen ansioista. Tilan, joka on puhdas, raikas ja terveellinen työntekijöilleen. Ja Aton saa uuden asiakkaan, jolle saa tuottaa laadukasta siivouspalvelua. Ja tämän kaiken tekee mahdolliseksi siivooja.

Siksi Atonin pyramidi on kuvan mukainen. Siivooja on se, joka mahdollistaa tämän kaiken. Siivooja on se, joka tekee tilatun työn.

 

Minna Saariniemi
Myyntijohtaja

Täytä tästä tarjouspyyntölomake

Valitse haluamasi palvelu

Sopimussiivouksen lisäpalvelut: vaihtomattopalvelu, kukkien kastelu, kahvikoneiden puhdistus, astianpesukoneiden puhdistus, saniteettitarvikkeet

Erikoissiivous

Liitä esimerkiksi pohjapiirros tai nykyinen palvelukuvaus